VIRU FOLGIL ESINEV MARTEN KUNINGAS: MUL ON HEA MEEL, ET POEG SAAB KÄSMUS SIRGUDA

Juba eelseisval nĂ€dalavahetusel leiab KĂ€smus aset kĂŒmnes pĂ”hjamaise muusika festival Viru Folk, mis on tĂ€navu pĂŒhendatud Soome riigi 100. sĂŒnnipĂ€evale. KĂ”rvuti pĂ”hjanaabritest kĂŒlalistega esinevad ka paljud tuntud Eesti muusikud, kelle hulgas on ka hiljuti plaadifirmaga Universal Music Baltics lepingu allkirjastanud ansambli Miljardid eestvedaja Marten Kuningas, kes esineb laupĂ€eval kell 12:30 KĂ€smu kirikus koos tuntud muusiku Henry Laksiga. Lavale aga astub mitte lihtsalt laulja Marten, vaid isa Marten Kuningas, sest 18. juunil nĂ€gi esimest korda ilmavalgust tema vĂ€ike prints Teodor.

KÔigepealt suured Ônnitlused perelisa puhul. Kuidas te ennast uues rollis tunnete?

AitĂ€h! TĂ€itsa loomulik tunne, ausalt öeldes isegi loomulikum, kui ĂŒkski muu roll, milles olnud olen. Pere on ĂŒks tore ĂŒksus. Teodor on toonud palju rÔÔmu ja ka teatavat rutiini, mis iseenesest minu loomusega sobib.

Olete pÀrit KÀsmust, milline oli teie enda lapsepÔlv ja kas poeg saab ka nautida lapsepÔlve sellel kaunil poolsaarel?

Minu vanaema ja tema vanemad on KĂ€smust. Mina ise olen ĂŒles kasvanud Tallinnas LasnamĂ€el, millest on mul vaid soojad mĂ€lestused. Elu LasnamĂ€el oli seiklusterohke: turnimised paeseintel, uitamised Tondirabas, kondamised kaugetes hoovides… Mul on vĂ€ga hea meel, et mu poeg saab KĂ€smus sirguda. Siin on kĂŒlluslikult huvitavaid radu, kive ja randu, mida uurida. See poolsaar on tĂ”esti ÀÀrmiselt kauni loodusega.

Millal jÔudis teie ellu muusika ja kas KÀsmu poolsaarel on selles olnud suur roll mÀngida, nÀiteks on mÔni kindel koht andnud inspiratsiooni loominguks?

Muusika jĂ”udis minu ellu lĂ€bi vanema venna. VĂ”tsin ĂŒle kĂ”ik tema muusikalised eeskujud ja katsetused. Ta on vĂ€ga tugev lugudekirjutaja. Tema musikaalsus oli minu jaoks normiks. KĂ€smu rahvamajas on 2014. aastal salvestatud minu teine sooloplaat “Praktiline mees”. Enamik vokaaliridu laulsin hurtsikus, kus meie pere 15 aastat suvitas.

Kui vana te olite, kui Viru Folki esimest korda KÀsmus korraldati ja millised on esimesed mÀlestused?

Üheksa aastat tagasi olin ma 22-aastane. Igal aastal on meie maja olnud rahvast tĂ€is ning hoovis telkinud sĂ”brad-tuttavad.

Kas juba siis, Viru Folgi algusaastatel, oskasite mĂ”elda, et ĂŒhel pĂ€eval seisate ka ise laval?

Lavakogemus oli mul siis juba olemas, kuna esinesin tihti oma tollase bĂ€ndi Leegitseva Sidruniga, aga Viru Folgi peale ei mĂ”elnud kĂŒll kordagi.

Mille jÀrgi valite Henry Laksiga repertuaari selle aasta Viru Folgile?

Valime sellised laulud, mis ĂŒksteist toetavad. Ma ei ole kunagi kellegagi niiviisi koos kordamööda lugusid mĂ€nginud. See saab olema pĂ”nev kogemus.

Kas mÔte esineda Viru Folgil Henry Laksiga koos on kuidagi seotud lendorava pÀÀstekampaaniaga?

Kaudselt. Laulame tÔepoolest koos lugu lendoravast, kelle kadumine viitab inimese vastutustundetule suhtumisele loodusesse. Sellest koostööst selgus, et meie hÀÀled ja mÔttemaailmad klapivad hÀsti. Koosesinemise mÔtte kÀis aga vÀlja Viru Folgi korraldaja Peep Veedla ja mul on hea meel, et ta seda tegi, sest ise oleme me oma tegemistega nii hÔivatud, et poleks vÔib-olla selle vÔimaluse juurde jÔudnud. Kindlasti pole vÀlistatud ka edasine koostöö.

Kas nĂŒĂŒd, kui teil ja ansamblil Miljardid on sĂ”lmitud leping maailma suurima plaadifirmaga Universal, on plaan minna maailma ja vĂ”ib-olla tulevikus ei olegi Viru Folgi jaoks aega vĂ”imalik leida?

Oleme Miljarditega osa maailmast, sellest samast, kuhu kuulub ka Viru Folk.

Üks arvamus “VIRU FOLGIL ESINEV MARTEN KUNINGAS: MUL ON HEA MEEL, ET POEG SAAB KÄSMUS SIRGUDA”

Lisa kommentaar

